Jak nepodcenit firemní finance?


To, že někdo založí a vede firmu ještě nezajištuje to, že firma bude úspěšná. Jestliže navíc firma nevynáší tolik, kolik si daný majitel představuje, jedná se o ukazatel toho, že by se měly zavést nějaké změny, které by mohly přispět k potřebnému zlepšení. Pokud nechcete ukončit činnost vaší firmy, měli byste změnit finanční budoucnost a to co nejrychleji a nejlépe to jen půjde.
recepční firmy.jpg
Málokdo může opravdu říct, že každý rok má jeho firma stejný obrat. Na celkový příjem má vliv mnoho faktorů, které o tom rozhodují. Je pravda, že některé změny mohou být poněkud riskantní a tak se do nich většina firem nijak nežene. Nikdo po vás ale nechce, abyste dělali hned na začátku nějaké obrovské změny. Stačí, pokud provedete změny drobné, díky kterým můžete dosáhnout toho, čeho chcete.
Pokud chcete změnu, nikdy není potřeba nějakých nových inovací. Jako první krok byste se měli podívat do minulých let. Pokud si projdete měsíc po měsíci, pak můžete zjistit, co mělo ten hlavní vliv na váš příjem.
Je dobré, pokud si budete vést statistiky. Na vytvoření takového grafu nepotřebujete žádného IT technika. Zvládnou to už dokonce i děti na základní škole. Navíc pokud je vaše role manažer firmy, měla by být vaše povinnost vědět, jak takovou statistiku vytvořit a hlavně byste měli vědět i to, jakým směrem se firma ubírá.
emarketing na pc.jpg
Vhodné je i stanovení rozpočtu a nejen to. Dokonce i financování. Tak jako domácnosti mají i firmy v každém roce plánované a neplánované výdaje. Pokud si uděláte přehled ve všech plánovaných výdajích, budete posléze vědět, kolik peněz je možné investovat do inovací, kolik vám poté zbyde rezerv a jestli má vůbec smysl pokračovat v rozvoji.
Vždy je dobré zamyslet se i nad svými službami a jejich cenami. Cena ať už prodávaných produktů nebo poskytovaných služeb by měla být tak vysoká, aby pokryla veškeré náklady.
Je jasné, že každý rozvoj stojí peníze. Pokud se chcete vyhnout dalším výdajům, asi to tak snadno nepůjde. Bohužel je v době rozvoje běžné to, že náklady jsou větší než příjmy.
Navíc, pokud jsou vaši kolegové nebo zaměstnanci úplně mimo, pak jediný člověk, který na to doplatí, jste vy. Bylo by dobré, kdybyste je seznámili s plány firmy. Určitě je vám více než jasné, že když ostatní uvidí možnost finančních výhod, půjdou do toho s vámi na 100%.